یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مدیرعامل مخابرات ایران:

دومین عرضه سهام همراه اول آغاز شد

فيضي

چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۰:۰۰


مدیرعامل شرکت مخابرات از آغاز عرضه سهام همراه اول در فرابورس و واگذاری 4.5 درصد دیگر از سهام این شرکت خبر داد و گفت : سود حاصل از فروش 10درصد سهام همراه اول قبلا " در صورت های مالی مخابرات لحاظ شده است.

وایمکس نیوز - صابر فیضی در رابطه با ادامه عرضه سهام همراه اول در بازار اول معاملات فرابورس اظهار داشت: هم اکنون همکارانم در محل شرکت فرابورس حضور دارند تا عرضه سهام این شرکت از امروز انجام شود.
وی در برابر این سئوال که آیا ادامه عرضه سهام این شرکت تا سقف 10درصد به صورت خرد خواهد یا بلوک و آیا سود حاصل از فروش سهام آن در صورت های مالی سال جاری مخابرات لحاظ می شود یا خیر پاسخ داد: عرضه خرد یا بلوک سهام همراه اول به عهده فرابورس گذاشته شده است.
این مقام مسئول ادامه داد: پیش از این سود حاصل از فروش 10 درصد سهام همراه اول در صورت های مالی سال جاری مخابرات لحاظ شده است.
در همین رابطه مصطفی امید قائمی مدیر عامل شرکت فرابورس ایران گفت: عرضه سهام همراه اول طبق روال معمول معاملات و در صورت کشش بازار و شرایط مناسب عرضه و تقاضا انجام می شود و در رابطه با عرضه خرد یا بلوک سهام این شرکت، فرابورس نقشی ندارد و این موضوع به مسئولان مخابرات مربوط است.
وی ادامه داد: درحالی تاکنون 5.5 درصد از سهام همراه اول در فرابورس عرضه شده که ادامه عرضه سهام آن تا سقف 10 درصد در راستای تعهد سهامدار عمده و رعایت درصد سهام شناور آزاد شرکت ها است که این متغیر در طبقه بندی کردن و ارتقاء شرکت ها در بازار معاملات انجام می شود. 
گفتنی است، 113 میلیون سهم شرکت 206 میلیارد تومانی همراه اول (معادل 5.5 درصد سهام ) بعد از پذیرش و درج در فهرست شرکت های بازار اول معاملات فرابورس از سوی شرکت مخابرات (مالک اصلی و 100درصدی سهام ) در 28 آذر ماه عرضه و هر سهم این بزرگترین اپراتور خاورمیانه 3 هزار و 495 تومان کشف قیمت شد.
حال ادامه عرضه سهام این شرکت تا سقف 10 درصد برای استفاده از تخفیف مالیاتی است چرا که طبق قوانین موجود در صورتی که سهام شرکتی از 10 درصد تا 20درصد سهام شناور آزاد برخوردار باشد، می تواند علاوه بر تخفیف اولیه 10درصدی مالیات ناشی از حضور در بورس ، از تخفیف 5 تا 10 درصد دیگر مالیات هم استفاده کند.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو